Thursday, August 20, 2009

Cadangan penubuhan Gabungan Mahasiswa Malaysia Sabah (GMMS)

InsyaAllah oktober ini MPP 2008/2009 akan menamatkan sesi pemerintahannya. Setelah lebih 2 tahun bergelar pimpinan, saya merasakan perlunya saya untuk meneruskan perjuangan mahasiswa ini. Oleh yang demikian, saya memikirkan perlunya ada satu kesatuan mahasiswa di Sabah ini untuk melihat isu2 yang lebih besar. Justeru itu, muncullah idea untuk menubuhkan Gabungan Mahasiswa Malaysia Sabah (GMMS).

Sama2 kita menyokongnya

9 comments:

Hilal Azmi said...

Sapa la ahlinya??? Aku mo join gak...

kym_shc said...

salam perpaduan,abg press..

adakah ini terbuka untuk semua pelajar UMS?

ismi said...

salam...cadangan yang bernas...blh gabungkn persatuan2 mahasiswa/i sabah di universiti2 s'jung..cth, PERMIS di UKM dn mungkin PERMAS di UPSI...plus mahasiswa/i Sabahan yg study di Sabah...saya sokong..

Faezan Bin Amidun said...

Asalamualaikum Abg Pres,
Seandainya Aminudin Baki merupakan salah seorang individu yang berjuang menubuhkan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) suatu ketika dahulu, saya rasa kini tiba masanya Gabungan Mahasiswa Malaysia Sabah (GMMS) pula ditubuhkan atas dasar perjuangan suara mahasiswa dalam melihat perkara dalam aspek yang lebih besar kerana seandainya terdapat golongan mengatakan sesuatu isu yang sepatutnya perlu dilihat sebagai pekara yang serius dan GMMS perlu menyuarakannya. Kerana dalam gabungan ini kita merupakan satu suara yang patut dilontarkan kepada phak yang sepatutnya dan kita perlu keluar daripada keselesaan dengan mempunyai sebuah persatuan yang sebenarnya memerlukan sebuat suatu gabungan atau kesatuan,.. Jadi apabila GMMS ini direalisasikan oleh Abg Pres jangan lupa ajak Zan.
Wasalam..

Anonymous said...

salam GMMS macam gGabungan Mahasiswa Islam Semealaysia (GAMIS) pula huhu
ka pres dapat idea dari GAMIS ni..

Unknown said...

Butiran lanjut?

Awal2 ni aku sokong lah sebab gerakan keMahasiswaan di Pulau Borneo ni jauh ketinggalan berbanding di Semenanjung..

Eh, macam aku bagi idea "Cadangan Penubuhan Gabungan Mahasiswa Malaysia Pulau Borneo" pula.. Ha2 ;D

Tapi kalau fokus Sabah ja, aku ok ja..

Anonymous said...

Salam.. adakah ni mrupakan idea utama pjuangan ataupun kpentingan lain? YDP MPP UMS?????

Anonymous said...

dari exco kepimpinan & latihan nak mjadi YDP UMS.. Untuk jadi YDP UMS, antar sms kpd 33 pwakilan yg lain to mgundi. Dah jadi YDP, dan skrang nak bsara pulak, masih nak menerajui sesuatu, munculnya idea GMMS sbgai platform mjadi wakil rakyat ba. Sbnarnya, adakah anda btul2 MEMPERJUANGKAN HAK PELAJAR???? Sefaham saya, dalam mesyuarat MPP, YDP banyak bpihak kpd pentadbiran UMS.
PRK bakal bmula, dan YDP dah myokong AZIZUL JULIRIN sbgai YDP 09/10 wpun tak terang-terang la.. Pelajar semenanjung TAK LAYAK ke?

hamba DIA said...

salam
untuk pengthuan.AZIZUL JULIRIN sudah tahun akhir dan tidak boleh suda b'tanding kalau ikut peraturan PRK.

syukran