Saturday, August 1, 2009

H1N1 - Kuliah diteruskan

Setakat ini, pihak UMS memikirkan untuk meneruskan sesi pengkuliahan. Tiada sebarang pengumuman atau arahan menutup kampus pada minggu depan. Maka, saya menegaskan kepada para pelajar agar tidak menyebarkan sebarang info yang tidak tepat.

Walaubagaimanapun, pihak pelajar perlu mengambil langkah proaktif untuk berjaga2 seperti memiliki topeng. Setakat ini pihak pimpinan pelajar tidak dapat menyediakan topeng untuk semua pelajar.

Para pelajar dinasihatkan untuk datang ke kuliah tanpa rasa was2 ataupun takut kerana keadaan adalah terkawal.

Sebarang makluman akan dinyatakan dari masa ke semasa

10 comments:

GPMS Cawangan Wangsa Maju said...

Salam Perjuangan,

Kami dari Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Cawangan Wangsa Maju, WP amat teruja dgn pengendalian blog anda..

Artikel2 yang bernas dan rekabentuk blog anda yang menarik manaikkan semangat kami untuk berjuang melalui blog.

Semoga kita dapat sama2 berjuang dalam mengembalikan semangat perjuangan mahasiswa ke arah insan yang berilmu dan bekerja keras dalam mengharungi Arena Pendidikan Negara.

Sama2 kita memberi galakan dan dorongan agar pelajar2 dan belia2 Melayu terus berjuang dalam memajukan diri sebagai persiapan dalam menyumbang kepada Agama, Bangsa dan Negara.

Yang Di Pertua GPMS Cawangan Wangsa Maju, En. Jais Abdul Karim menyampaikan Salam Kasih khas buat anda.


Sekian, Salam Persahabatan ikhlas dari,

MUHAMMAD RADHI ABD. RAZAK
Ketua Penerangan merangkap Ketua Editor Blog,
GPMS Cawangan Wangsa Maju.

ps : Blog anda telah kami senaraikan antara blog MPP pilihan kami.

Anonymous said...

President MPP, i heard tat ums not going to close.. I felt very surprise and sad to heard tat.. i guess u already know the virus is spreading around the uni.. more and more students getting infected by the virus... but the you guys still telling us the situation is under control? (No offend)Come on, we not kids, we do read the newspaper and we know if we keep let this situation continue this thing just will become more worse. Now the number of infected case is increasing in Malaysia, yes! Because we cannot shut down the whole country... but here WE CAN!
Please dun wait till have any death happen then only consider as uncontrollable stage... Do something before the thing happen.. Please..
You is the president of MPP, represent the whole UMS students to talk, to fight... i think this is the time u should do something to us.. something good.. We will appreciate ur work..Thank you..
P/s: Please think about the people around you, your friends, your family and yourself. Don’t make yourself regret and guilty. Tell the Management department people this.. ask them think about it when making decision.

Anonymous said...

I'm sick with this kind of political talking.. please lar..we are undergraduate student not kinder garden sch anymore. Respect us as we respect and choose you as MPP. If you are under pressure frm the sch management , there is other media that you can go on to fight for our rights.Nw M'sia is thousand of cases and 14 ppls death due to this H1N1. Come on , man.. people is dying. This it'snt joke. Do something.

Hilal Azmi said...

Anonymus... Ini penyakit bukan bawah kekuasaan manusia... Apa yang boleh dibuat pihak MPP ialah menasihati pelajar agar ambil langkah berjaga2.. Anda terlalu risau dengan penyakit H1N1 atau anda MALAS untuk ke kuliah???Cara komen anda dalam blog ni seolah2 anda terlalu takut sehinggakan MALAS untuk fikir sendiri kaedah penyelesaian masalah.

U have say that u r not a kid anymore.. So, u need to do something so that u and others around u are safe from H1N1.....

Anonymous said...

salam..mmg ada betulnya apa yg anda katakn.masalahnya 'benda' ni VIRUS.keadaan is not under control.my family n i believe ur family oso worried bout dis.
sya mharapkan anda dpt BANTU mahasiswa/i UMS sbgai wakil pelajar untuk menyuarakan kebimbangan kami.takkan mahu ditunngu keadaan semakin serius baru dibuat tindakan?
kita mmg sudah besar.masing2 dah besar,boleh fikir..cuma keadaan seperti ini tidak membenarkan.sya tidak mahu dengar ada KES BARU blkau d kampus kita terutama dibawah pimpinan anda.kami memberi kepercayaan kepada kamu sebagai wakil pelajar dalam membantu mengurangkan beban pelajar.hm...

Anonymous said...

u guys afraid of H1N1..
i do believe that d situation is not "under control"..
wearing mask is okay..
but i think..
whenever u feel like u r sick, flu, cough, chest pain, vomit n etc... (i thought u know d symptom already)
aish.. go n check lorh..
if doctor say no.. means no...
if yes.. they will let HEP know..

dont blame our pres... pity him..
coZ he did his best to take care of our kebajikan...
in this situation.. we cant blame each other..

we need to co-operate..

Anonymous said...

salamun'alaik...
alalala...ada dgar berita rtm x?ums uni. pertama kena virus tu, tapi xdsiarkan..n mangsa pertama dbiarkan saja..lho..apa sda jadi?
dan skarang dgr2 mgsa tu da meninggal..
kmu pcaya sgtka ngan berita bahawa stakat ni hanya 13 kes kematian?
kebajikan x bagi topeng ka?????mana duit utk kebajikan kami?hehehehheheh...topeng oh tpeng...

Anonymous said...

Asalamualaikum,,
Seandainya anda mengetahui berita wabak H1N1 ini bermula tentang kebersihan jika kebersihan yg baik semua akan baik. Kebersihan diri serta persekitaran. Jika diri sendiri secara dalaman anda sakit dengan menggunakan kata2 yang kotor menyebabkan anda membayangkan bahawa keinginan anda untuk UMS tutup peratusnya lebih tinggi.. Apakata kita mencegah daripada merebak?? Jika nak mendengar khabar berita yang baik2 kita kena mencari kawan yang baik2 apabila tersalah akan jadi banyak berita yang tidak baik,bermula dengan cerita omong kosong selepas itu cerita ada tokok tambah dan seterusnya berita yang hangat tambahan gosip2 yang meliar jadi lah berita yang paling hangat di dengari oleh orang ramai. Jadi pilih kawan yang tidak mengumpat dan cari seorang yang rasional utk berfikir serta tahu akan membuat pertimbangan berita yang salah atau yang betul. Kita masih lagi berada di tahap yang selamat sekiranya kita mengamalkan pencegahan, seandainya kita diberi cuti tidak ada maknayna kerana ramai yang akan balik rumah dan terdedah dengan masyarakat yang lebih ramai. Nasihat kepada diri saya sendiri dan semua kita harus menilai berita yang salah atau betul baru kita boleh kata ya atau tidak. Ok. Salam BERANI BERUBAH.. Wasalam

Anonymous said...

assalamu'alaikum...
logik x lau sy kata ums xtutup pasal ffm?
tiket da edar...rncangan da datur habis2habisan...
takkanla nak tutup ums plak kan?tul x tuan presiden?
sapa maw rugi maaa...duit tu lagi penting maaa...mari2 o duit...h1n1 tu..xpala kan?kayala ums lepas ni...kekekekek

Anonymous said...

UMS paling pandai dalam "cover" kes, lain tak tahu. Pergilah cari kes kes dulu yang telah dilesapkan. Aku tak percaya bhw kes H1N1 hanya segelintir sahaja. Cuma kawanku saja pun dah sampai bilangan kes H1N1. Jadi, mana yang lain? antibodynya lebih daripada yang lain? Kalau nak bukti, pergilah meeting sekolah tu. tengok macam mana mereka meeting, macam mana mereka "cover" the kes. Dah pun holiday, usah cakap banyak lagi. Selagi ada pentadbiran macam ni, One M'sia wont be success.